Retro9

Malaysian Indie Band Resource

Malaysia Indie Band Info

Thanks Korang!

Thanks korang singgah blog R E T R O 9,soo kiteorang galakan korang untuk subscribe sebagai mail reader,supaya korang tak terlepas info-info yang terbaru dari kami.KLIK SINIuntuk subcribe,jgn lupa untuk verify e-mail ok!

RETRO9 CREW

Korang Ade Info?

Korang ade info?nak share ngan Retro9 dan orang lain? hantarkan ke mayoegg@gmail.com ataw buzz kami di Myspace kami

RETRO9 CREW

The Liberals



The Liberals telah wujud pada lewat tahun 2002 oleh andax pada ketika itu .Mula bertapak dari negeri hujung tanah malaya iaitu Johor. Ketika itu hanya andax sebagai anggota tunggal didalam band ini, didalam jangka masa tiada ahli band yang lengkap The Liberals menggunakan khidmat sessionis dari kalangan rakan - rakan untuk persembahan sehinggalah pada pertengahan tahun 2006 dimana Andax pada masa itu telah berhijrah ke Kuala Lumpur dan telah mencari ahli band yang lengkap iaitu: Ari (gitar), Abby (bass), Andax (vocal) dan Irwan (drum).

Kami hanyalah generasi baru yang cuba menyambung semula apa yang telah ditinggalkan oleh band-band lama sebelum kami (The Splatters, The Bollocks, No Survivors, Carburetor Dung, Acid Rain , Dirty Dog, Psycho Sickness, Karatz dsb) untuk terus bernafas di muka bumi ini. Sumbangan mereka didalam scene ini amat berharga pada kami, dan kami cuba untuk meneruskan perjuangan mereka.

Muzik kami lebih kepada aliran hardcore punk dan rock, dan kami menggabungkannya untuk mencari identiti muzik kami tersendiri. Banyak rujukan muzik kami adalah daripada band-band seperti The Casualties, GBH, The Exploited dan Acid Rain. Demo pertama kami iaitu "Kita Kawan Bukan Lawan" telah siap dan diedarkan sejak 7 Julai 2007. Muzik kami bukan sahaja untuk mereka yang bergelar punx tetapi ia boleh di dedengari oleh sesiapa sahaja.

Kami bukan bersaing untuk mendapat nama yang besar, kami hanya mahu melangkah keluar dari dunia yang suka "mengecop" antara satu sama lain dan akhirnya jatuh. Kami bermain muzik ini dan kami tahu apa yang perlu kami lakukan. Jika kami mengejar glamor semata-mata, kami takkan buat muzik yang mak bapak kami sendiri tak nak dengar (apatah lagi awek-awek yang hot nak dengar haha!). Kami cuba menerapkan muzik yang bertenaga dan lirik yang membuka mata dan minda dengan terus menggunakan semangat DIY.

PUNK DULU KINI SELAMANYA!







There are 6 tracks inside this demo:
punks not a gangster
kita kawan bukan lawan
dont need your revolution
aku bukan rockstar
harian metro
fuck you trendy bastard



Store Outlet
-Ricecooker Shop , Annexe Central Market
-Aunty Shop, Campbell Kuala Lumpur
-Digital D'Studio, Taman Universiti, Johor Baharu

DIY Distro
-Aniq (Kuala Terengganu) 6017 9511149

or contact Ari (60172972911) for Mail Order any D.I.Y distro are welcome to trade or purchase with discount price. for any performance booking contact Andax (60179255969)

See Other Related Post:



0 Feedback:

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent

apartment for rent