Retro9

Malaysian Indie Band Resource

Malaysia Indie Band Info

Thanks Korang!

Thanks korang singgah blog R E T R O 9,soo kiteorang galakan korang untuk subscribe sebagai mail reader,supaya korang tak terlepas info-info yang terbaru dari kami.KLIK SINIuntuk subcribe,jgn lupa untuk verify e-mail ok!

RETRO9 CREW

Korang Ade Info?

Korang ade info?nak share ngan Retro9 dan orang lain? hantarkan ke mayoegg@gmail.com ataw buzz kami di Myspace kami

RETRO9 CREW

Aifaband

Aifaband merupakan sebuah band yang baru ditubuhkan pada tahun 2007 dengan meminati genre yang berbeza dikalangan ahli band bukanlah suatu yang mustahil untuk membentuk sesebuah band!Nama Aifaband diambil sempena panggilan name kepada vokalist dan guitarist mereka,mungkin juga mereka dahulu pernah meminati seorang gadis yang same bernama Aifa si gadis yang comel..hehehhehe.

Aifa Band dibarisi oleh Amirul selaku vokalis,Akmal di posisi guitar dan backup vokal,Fadzli selaku drummer dan Syed selaku basist merangkap backup vokal.Aifaband merupakan sebuah band yang mahu dikenali dengan cara tersendiri kerena mereka mahu menggabungkan genre-genre seperti emo,punk rock,hardcore mahupun metal kedalam meterial lagu mereka.Menjadikan band-band temapatan mahupun antarabangsa seperti Coldplay,Angels And Airwaves ,Arctic Monkeys,Komplot,Hujan,Estrella mahupun Muck sebagai pengaruh kuat mereka.

"psssttt..tekan butang play untuk layan lagu Farrah dari Aifaband sambil korunk bace nie"




Aifaband dengan single pertama mereka yang baru diriliskan yang bertajuk "Farrah" (introducing Farrah as a liar"huhhh") ." name pompuan?hehe ntah la...tak sengaje kut HAHAH" jawab mereka apabila ditanyakan pasal kebanyakan nama perempuan,mungkin mereka sangat menghargai kaun hawa ataupun ada kisah disebalik lagu Farrah?semua itu terletak ditangan mereka.

"Perancangan..hmm...kitorg akan terus mencari ruang dalam scene underground kat malaysia ni.teruskan main muzik kat gig or mane2 show..insyaAllah akan hasilkan EP dalam tahun ini jgak pasal lagu kluarr radio tuu,tak taw lagi..masih belum ade keyakinan kut! hehehe,hmm..Single pertama aifa band "Farrah" br je release..akan ada dalam EP tu kut.lagu yg laen dah ada.. tp tak record je lagi..tgh tggu masa yg sesuai" jawab mereka berkenaan dengan perancangan mereka di mase akan datang dan juga berkenaan dengan EP mereka yang bakal dikeluarkan tidak lama lagi.

Sekian hari ada sahaja band-band baru yang bertapak di Malaysia dan sekian hari pandangan masyarakat kita sendiri terhadap anak muda yang ingin bermain musik sering dianggap tidak baik manakan tidak ada yang yang berpendapat anak muda yang musik ini orang yang tidak tentu hala,pelajaran takde dan bagai-bagai ragam lagi "ya ya...skang ni zaman dah berubah... kitorg maen music sbb minat.. belum tentu bdk2 maen music ni semua jahat.. kitorg masih utama kan keluarga(semakin hari semakin sayang heheh) dan masa depan. cewahhh! HAHA..alaa kitorg maen music bkan buat jenayah pun kan(betol-betol)..ehehe"jika difikirkan balik betol apa yang Aifaband cakapkan tgk sahajalah Butterfingers sebagai contoh mereka bekas pelajar dari MCKK(Malay Collage Kuala Kangsar)tempat dimana lahirnye tokoh-tokoh negera terkenal.


"kenangan eh? hmm..byk sgt la..hehe...tp plg best masa recording la..experience tu sgt best..n of coz la time performance nanti kut..;) "begitulah cerita mereka mengenangkan kenangan bersama ketika ianya dikenali sebagai Aifaband.Sebagai seorang pemuzik mereka juga tidak lari dari kerjaya mahupun pelajaran kerana dua diantara ahli Aifaband sudah bekerja dan dua lagi masih meneruskan perjuangan mereka sebagai seorang pelajar.

Seperti biasa kami bersedia dengan pertanyaan kami berkenaan dengan bermain lagu melayu kurang "hot" jika nak dibandingkan dengan lagu melayu,bagi mereka tiada apa yagn membezakan sama ada "hot" atau tidak itu semua terpulang kepada kualiti lagu masing-masing.Bagi menutup sesi ini mari kita dengar apa yang Aifaband ingin sampaikan"ok ok dgr la lagu2 kami. agak menarik jgak la. hehehe. nanti kan EP kami yg akan memuaskan hati pendengar.. dan teruskan support kami and our local scene!"begitulah coretan Aifaband bagi menutup reviews bersama Aifaband kali ini.

Seperti biasa klik disini untuk add kami di Myspace selaku rakan anda ,klik sini untuk join komuniti kami di site yang baru dilancarkan dan jadilah warganegara pertama mendapat info band-band anda dari retro9 klik sini untuk melanggan secara percuma!!Klik banner dibawah untuk ke Myspace Aifaband add mereka taw!!Retro9 berharap Aifaband mampu pergi jauh dan mengangkat nama Malaysia di negara luar.
Photobucket

See Other Related Post:



0 Feedback:

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent

apartment for rent