Retro9

Malaysian Indie Band Resource

Malaysia Indie Band Info

Thanks Korang!

Thanks korang singgah blog R E T R O 9,soo kiteorang galakan korang untuk subscribe sebagai mail reader,supaya korang tak terlepas info-info yang terbaru dari kami.KLIK SINIuntuk subcribe,jgn lupa untuk verify e-mail ok!

RETRO9 CREW

Korang Ade Info?

Korang ade info?nak share ngan Retro9 dan orang lain? hantarkan ke mayoegg@gmail.com ataw buzz kami di Myspace kami

RETRO9 CREW

Jus Apple Yang Lazat

Kali nie Jus Apple menghiasi ruang legar page Retro9 dah lame tak updated al maklum la musim exam nie semua crew-crew dok sibok ngan exam

Apple Juice mula ditubuhkan pada tahun 2005 dimana asalnya line up depa nie semua dari 1 skolah dan umor sebaya.Tatkala tuh Fizi mencari geng-geng tok jamming sesama ale-ale timbul sebijik apple di fikiran nak pergi jauh dengan bakat dari kurniaan tuhan "dan ingin untuk ada material sendiri,dengan niat yang begitu tinggi,aku(fizi) mencari orang untuk cukupkan line up,dan semuanya terjumpa kat sekolah yang sama gak pada waktu tu,lepas je line up dah cukup dan jamming beberapa kali,beberapa bulan lepas tu.

Apel juz mula utk membuat record beberapa single iaitu lagu "Last song" dan "Tentang kita" versi awal,lepas je record tu,pada tahun 2006,beberapa ahli apel juz takdapat nak beri komitmen,jadi terpaksala digantikan dengan ahli yang baru,yang tinggal pada waktu tu ialah aku(fizi) dan ismalina,antara voklis yang pertama,dan kemudian digantikan pulak dengan azim(drummer), adli(gitaris),epul(bassist), dengan line up yang baru,apel juz terus sambung utk menyiapkan first EP yg diberikan self titled utk nama EP tuh,pada hujung tahun 2006,ismalina takdapat komit utk band apel juz,selama 3 bulan apel juz takde voklis,kemudian pada pertengahan tahun 2007,tuhan maha pemurah telah temukan voklis baru pada apel juz iaitu lynzz(name glamour)bihihih....dengan voklis yang baru dan sound yang baru,apel juz teruskan niat juga utk mmbuat material yang baru,maka terciptalah 2nd EP yang bertajuk "Contradiction",pada hujung tahun 2007,Epul(bassist) ingin tumpukan pada kerja dia sepenuh masa,jadi takdapat teruskan dengan apel juz,beberapa minggu lepas tu,posisi utk bermain bass telah digantikan oleh adib yang mempunyai band sendiri juga iaitu band "The Fridays",daripada awal tahun 2008 sehingga kini,inilah line up apple juice yang anda tahu skang nih"

Nama Apple Juice nie diinspirasi semasa depa nie melepak dengan keadaan cuaca yang panas terik "laparnya sangat,fikir benda2 yang tak patut seperti nak makan nak minum semua,tiba2 nama apel juz tu terlintas kat kepala aku(fizi) sebab time tu tengah haus gila,nama apel juz tu plak,disebut byk kali,kemudian para sahabat pada aku(fizi) berikan cadangan untuk pkai nama apel juz tu utk band,dengan tak fikir ape,terus guna nama tu utk pkai nama band,(pelik tapi benar)" hahahah pelik tapi benar dah macam crite misteri la plak hik3

Semua ahli band ini juga berasal dari band-band lain tak termasuk fizi coz die lah pencetus iedea bagi menubuhkan band ini "separuh drp nya ada yg asal drp band lain :

adli - memang pada awal tak main dengan band memane
azim - pada awalnya main drum utk the fridays
adib - sama juga,asal bermain daripada the fridays
lynnz- pernah main dgn band mmber dia(tak ingat la plak) "

"hurm..apa yg ktorg nak dalam muzik ktorg ialah,diterima oleh semua orang,tak kira la bangsa ape pon,laki ke,pmpuan ke,tapi mmg nak diterima oleh orang la,dan dengan cara yang tersendiri,macam cara lagu yang ktorg bawak" pabila kami terus menanyakan tentang apa yang mereka mahukan dalam music dowang..

Tahap keiginan korang untuk terus main berjaya dalam industri seni nie? "tahap keinginan??hurm...huisshhh...agak tinggi la gak,tekad berusaha,bihihih"

soklan maut dari kitoerang sapa yang kuat makan dalam line up Apple Juice nie??kalo dalam Retro9 Mayo la sapa lagikk huwaaaa hwaaa huwaaa kalo bab skandal serahkan kepada Afie "
sape yang kuat makan??hahaha...azim(drummer) agak kuat makan la gak,kadang lepas jamming makan roti canai sampai dua,lepas 2 jam cmtuh,mesti makan lagi,patu makan lagi,membebel??hurm..yg tu no komen,hahahaha...."

untuk anda semua yang baru nak kenal apple juice,dengar la lagu apple juice,tanpa anda utk mendengarkannya siapa la lagi yang nak dengar,takkan kucing kot nak dengar ye tak,owh ya..jangan la pula korg keliru dgn nama apple juice nih,nama band apple juice ni hanya ada satu je dalam malaysia,sebab ada beberapa band kat malaysia ni pkai nama apple gak,so byk orang macam terkeliru,dan tak lupa APPLE JUICE IALAH BAND

Tok korang yang dah baca nie alang-alang jangan lupa add Apple juice di http://www.myspace.com/juiceapple dan add kami di http://www.myspace.com/retr09 ok dan jgn lupa untuk subcribe tok dapatkan info kami terus menerus tanpa ganguan 24jam ke mail korang!

See Other Related Post:



6 Feedback:

  1. Apai Lah said...
     

    Hrm, aku dah tgk myspace band nih. Aku pelik, band local ke band luar nih R9? Tapi cun jugak lah apple juice kat myspace tuh. Math core :D Suke gile!

  2. Retro9 said...
     

    Apple Juice local band!semua band yang ade dalam R9,semuanya local band!!amacam sedap?hik3

  3. Apai Lah said...
     

    Hrm, http://www.myspace.com/applejuice? Betul ke? Yang ade lagu "Run To Burger King.." tuh? very nice lah. Diorg ade ep ke demo ke?

  4. Retro9 said...
     

    thx apai kerana alert!!kami yang silap link tuh..link sebenat http://www.myspace.com/juiceapple ..

    harap maaf semua!! :)

  5. Yestrdy's Article said...
     

    Ape2 hal, biar pun pop, sedap juga utk didengar. Lagu tidor! :D Disebabkan salah link, dah ade playlist baru :D

  6. Anonymous said...
     

    Sila dapatkan lagu2 kami yang terbaru di page myspace kami:

    1)CUPID
    2)KISAH KITA
    3)RATHER BE PATHETIC

    P/s: Otw to record EP ketiga!!

    Regards : APPLE JUICE

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent

apartment for rent