Retro9

Malaysian Indie Band Resource

Malaysia Indie Band Info

Thanks Korang!

Thanks korang singgah blog R E T R O 9,soo kiteorang galakan korang untuk subscribe sebagai mail reader,supaya korang tak terlepas info-info yang terbaru dari kami.KLIK SINIuntuk subcribe,jgn lupa untuk verify e-mail ok!

RETRO9 CREW

Korang Ade Info?

Korang ade info?nak share ngan Retro9 dan orang lain? hantarkan ke mayoegg@gmail.com ataw buzz kami di Myspace kami

RETRO9 CREW

Indierock Darling Ku

My Indierock Darling adalah sebuah cerita yang diarahkan oleh pengarah muda iaitu Rozaisyam Rashid,kalo dilihat Indierock Darling adalah tajuk lagu yang dinyanyikan oleh band Free Love. Dalam citer nie korang leh tengok Nas-T alah hero dalam cerita popular "Kami"dan "Ghost" yang disiarkan di 8tv atau lebih femes dengan name "Abu"

My Indierock Darling mengisahkan Naz, Isman, Amy dan Meng. Mereka meminati muzik. Kisah bermula apabila Naz mendapat mail untuk ke gig di KL. Itu adalah pertama kali mereka ke KL secara bersendirian. Semasa dalam perjalanan, pelbagai benda-benda aneh yang berlaku. Halangan demi halangan sehingga mereka mengalami kerosakkan kereta kesayangan bapa Isman. Tetapi mereka masih kuat, semangat masih menebal, cinta kepada muzik tidak mudah dipatahkan. Sabar dan semangat persahabatan mereka inilah yang menyatukan mereka,berjayakah mereka menenpuhi halangan?atau tiada apa yang berlaku?semuanya terjawab apabila korang menonton My Indierock Darling

"Idea untuk menghasilakan cerita ini dilihat daripa kegilaan anak muda yang asik pergi ke gig , tentang indie scene, tentang muzik dan juga persahabatan" kata pengarah filem ini Rozaisyam Rashid. Kalau korang tengok tv3 korang mesti jumpe iklan "Nescafe Kickstart" mesti korang leh tgk wajah Rozaisyam Rashid kerana beliau adalah peserta kepada "Nescafe Kickstart"

Dalam pengambaran My Indierock Darling korang leh tengok band Hujan yang ade semama rakaman gig tu,manakala untuk soundtrack plak Hujan, Komplot dan Seven Color T-shirt dan muzik di kompos oleh Zac dari band Komplot.




My Indierock Darling

casting time My Indierock Darling



Kepada yang belom tengok atau intrested nak tgk korang bersabar sikit kerena My Indierock Darling akan dikeluarkan dalam bentuk DVD tak lame lagi "Kami sekarang cuba menyiapkan kembali filem My Indie Rock Darling. Filem yang berdurasi 80 minit itu akan dicetak dalam bentuk DVD. Kami akan cuba sebaik mungkin dan sepantas boleh. Sokongan daripada anda kami amat hargai. Mungkin ada sedikit kelewatan, kerana kami semua sedang sibuk dengan kerja masing-masing."

Mari ramai-ramai kita beli DVD My Indierock Darling dan support our local acts,dan nie sedikit info berkenaan dengan pengarah My Indierock Darling,Rozaisyam Rashid.

  • Nama : Rozaisyam Rasyid
  • Umur : 22 Tahun
  • Kerjaya Impian : Pengarah Filem
  • Pengaruh : Oliver Stone,Guy Ritchie dan banyak lagi
  • Filem kegemaran : Battleship of Potemkin,Natural Born Killer
  • Kejayaan : Sebagai Pengarah - Davos Pandanglah Aku(filem pendek 5 minit),Dukomentari UM ada disni(filem pendek 30minit) dan Konsikuensi(filen pendek 30minit)
  • Kejayaan lain : Nazam(sebagai penata cahaya), Di Bawah Bulan Yang Sedang Ha! Ha!(penolong pengarah) dan Ruang(penulis skrip)
To all jgn lupe dapatkan info kami terus ke mail korang ok klik sini untuk melanggan dan jgn lupa add kami di Myspace juga ok kalo nak info pasal kat mane ade gigs klik sini yaa!!terus langgar!!support our local scene!SUPPORT ROZAISYAM N LOCAL SCENE!!

See Other Related Post:



1 Feedback:

  1. Anonymous said...
     

    dah kuar ke??nak tgk lew!!

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent

apartment for rent