Retro9

Malaysian Indie Band Resource

Malaysia Indie Band Info

Thanks Korang!

Thanks korang singgah blog R E T R O 9,soo kiteorang galakan korang untuk subscribe sebagai mail reader,supaya korang tak terlepas info-info yang terbaru dari kami.KLIK SINIuntuk subcribe,jgn lupa untuk verify e-mail ok!

RETRO9 CREW

Korang Ade Info?

Korang ade info?nak share ngan Retro9 dan orang lain? hantarkan ke mayoegg@gmail.com ataw buzz kami di Myspace kami

RETRO9 CREW

Auburn

Auburn bukanlah satu nama yang perlu dikatan baru kerana mereka telah hadir kedalam scene ini sejak 7 tahun yang lalu dimana dimana tahun 2000 lagi "Auburn dah wujud kira-kira sejak azali millenium baru, tahun 2000. Tujuh tahun... tujuh askar cacat, tiga tegap, tapi yang tiga tu ditindas. Heh heh... fikirkanlah. " Dapat tangkap tak apa yang diperkatan mereka??

Idea Auburn terhasil daripa minat yang mendalam terhadap Incubus dan A Perfect Circle dari setiap line up nya."Hm, secara ringkas... idea untuk Auburn dah ada dari tahun 2000 lagi. Kitorg berempat dah kawan sejak 2001... atas dasar semua peminat A Perfect Circle sama Incubus. Tahun 2005 baru kitorang keluarkan mini-album pertama, Karya. "

Auburn bukanlah hanya sekadar disebut begitu sahaja kerana idea nama kepada Auburn terhasil daripada sebuah tayangan cerita "Nama pelik kalau nak disebutkan orang Malaysia. Tapi cerita dia selepas sesi mamak pada tahun 2001, tertayang cerita Winona Ryder, dimana rambutnya begitu terpancar merah bersinar 'auburn'. Satu metafora yg begitu puitis sekali untuk muzik kitorg pada waktu itu. "

Genre Alternatif Rock menjadi pilihan mereka untuk bekarya di pentas seni kerana mereka lebih senang dan telah dibesarkan dengan cara itu "Abang2 dan kakak2 kitorg bukan seperti yang dipamerkan pada hari ini, tapi semua dah tua2 belaka. Billy Corgan + the Smashing Pumpkins, Tori Amos, Maynard James Keenan... ada juga yg maseh muda, Loque + Emmett @ kumpulan Butterfingers. "




Pada Rock The World 2007 mereka telah berkesempatan berkasi di atas stage dan dipenuhi oleh crowd yang padat dan merupakan event paling ditunggu oleh kaki gigs di Malaysia.Mereka juga telah mengadakan tour di Singapura bersama band dari Paris iaitu Utopium pada pertengahan tahun lepas dan yang paling penting bagi mereka adalah dapat merakam kan detik manis bersama band Incubus pada temasya Sunburst ,ini merupakan kenangan yang tak mungkin mereka lupakan sepanjang ber"seni" selama tujuh tahun lamanya.

"Karya" boleh didapati dari ejen mereka di Myspace klik sini untuk ke myspace mereka dan kepada mereka -mereka yang gemar berfesyen fisyun boleh ke Dolis Store yang terletak di pusat membeli belah Sg.Wang Plaza untuk mendapatkan "Karya". "Boleh juga membuat pesanan terus dari kitorg sendiri bagi sesiapa yg jauh. Kitorg kalau boleh nak datang pada korang semua, bukan sebaliknya"(baguih betol depa nie)," Sementara itu korang dapatkan kompilasi Disarseter Records, Panic in the Peninsula dan Support Your Local Acts di kedai-kedai rekod besar, ada lagu 'Karya' dan 'Kurnia Chinta'. Harap-harap rakan-rakan pendengar dapat tunggu untuk kompilasi 'Radio Rosak: Permulaan Baru' yang mengandungi dua single baru bahasa Malaysia kitorg dan juga album penuh tahun ini. " soo ape tunggu lagik lepas nie boleh la beli lagu-lagu dowang ya!


Seperti biasa kami meneruskan dengan servey kami macam biasa la..mari kita tengok apa jawapan mereka berkenaan dengan soalan ini "Saya rasa bukan isu hot ke tak hot. Kenape pulak? Kalau selesa berkarya dalam kedua-dua bahasa lagi bagus. Boleh melayan hati orang sendiri dan jugak orang puteh. Ni soal language dan mesej... ekspresi, itu saja. "

Auburn mempunyai pesana "PADU" buat korang semua ""Kepada kawan-kawan pendengar baru diharap hati anda akan tergerak untuk membuat sesuatu yang kreatif dan berguna di dalam hidup kamu sendiri setelah terdengar walau sedikit pun muzik Auburn... yang lain adalah rezeki. Mari perjuangkan seni sebenar dan jatuhkan birokrasi 'artis' SMS. Sesungguhnya kami percaya mereka bukanlah artis tetapi pop star. Anda bagaimana?". Ada benarnye sekarang nie tengok la sikit SMS!

Sms tetap sms jgn lupa klik sini untuk melanggan sebagai penerima info terus menerus tanpa talian terputus ke e-mail korang yaa dan satu lagik jgn lupa untuk komen tentang Auburn dan yang paling best jgn lupe klik sini juga untuk add kami di myspace. Trimas kepada Auburn coz sudi jugak menjawab beberapa soklan kami!!

See Other Related Post:



2 Feedback:

  1. Anonymous said...
     

    aku suka AUBURN!!!
    -miK@

  2. Retro9 said...
     

    beli la album kompilasi "support our local act" harga die kalo x silap rm29.90 ade 2dics banyak band2 best!!rugi woo sape2 x dpt..!!

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent

apartment for rent