Retro9

Malaysian Indie Band Resource

Malaysia Indie Band Info

Thanks Korang!

Thanks korang singgah blog R E T R O 9,soo kiteorang galakan korang untuk subscribe sebagai mail reader,supaya korang tak terlepas info-info yang terbaru dari kami.KLIK SINIuntuk subcribe,jgn lupa untuk verify e-mail ok!

RETRO9 CREW

Korang Ade Info?

Korang ade info?nak share ngan Retro9 dan orang lain? hantarkan ke mayoegg@gmail.com ataw buzz kami di Myspace kami

RETRO9 CREW

Hot Stage from Vain Musix

VAIN MUSIX HOT STAGE
Salam..sorry geng coz lambat updated lagik connection wat hal la...kali nie kiteorang nak cerita sikit pasal Hot Stage yang diorganize oleh Vain Musix.Name gignye pon memang dah leh rasa kehangatanya.Walaupun dijadualkan bermula pukol 1ptg itu tak menjadi masaalah bagi kaki gig nak tunggu kat depan pintu.Berasak-rasak nak beli tiket haa.Mengikut mata yang melihat nie ramai gak budak-budak skolah yang dtg support yerla cuti skolah la katakan tak dilupakan jugak tok abg-abg botak( heheheh)

Kalo nak ikot band list set pada awalnye hanya Julie Goes Overseas yang opening act. Sound system agak menghampakan pada awalnye.Julie Goes Overseas bermain dengan penuh semangat menghiburkan gigers yang datang.Diikuti dengan band yang berinfluence dari Artics Monkeys iaitu The Bourjuis,mereka juga ada memainkan lagu cover dari Artics Monkeys Brainstrom ngan lagi 1 ape ye tak ingat la ( ingat nak berjogettt jek tu arr) .




Lepas The Bourjouis perform lupa la sape perform kite cite secara rawak jek la..Crowd yang dtg memang padat sampai nak bersoping kat blakang pon tak buleh,mmg padat.Jgn kate nak soping nak gi keluar pon susah.Band Couple ada juga memainkan lagu baru,time diorang perform mmg tak ingat la crowd.Tak lupe Oh Chentaku dengan performance yang bersemangat.

One Buck Short juga tak menghampakan dengan mendendangkan lagu hit lama mereka that days.Kid n Xera jugak tak ketinggalan memeberikan persembahan terbaik mereka.Y2K juga antara band-band yang mendapat perhatian ramai dengan lagu cover mereka Umbrella yang dipopularkan oleh Rihanna.Meet Uncle Hussain juga mainkan lagu baru Susu Dalam Botol.



Disebabkan kepenatan melampau untuk berjoget kitoerang terlepas beberapa band antaranya OAG,The Otherside Orchestra.Rasanya waktu time cuti sekolah macam nie organizer harus pilih venue yang lebih besar memandangkan ramai supporter dari kalangan budak-budak sekolah.

To Vain Musix harap korang dapat organize lagik gig mcam nie.Thx to all yang dtg yang tegur-tegur kiteorang coz ramai crew-crew retro9 yang turun..yang nak gi esok pon sempat lagik berdansa!Kalo nak tgk pic-pic arietuh korang leh ke myspace retro9 ok.

Writer : Mayo Photo by : Jeju & Mayo
Clik Here to subcribe as a mail reader!

See Other Related Post:



0 Feedback:

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent

apartment for rent